10 dintre cele mai frumoase orașe ale Italiei

Mare sau munte, vechi sau nou, orașe aglomerate sau destinații romantice, Italia te va surprinde de fiecare dată cand o vei vizita. Frumoasa țara mediteraneană are atâtea de oferit încât e greu să nu vrei să îți petreci vacanța acolo. Acum doi ani și jumătate ne-am propus să vedem tot ce se află în jurul nostru, pe o rază de doar câteva ore de mers cu mașina și țin minte că primele orașe pe care le-am vizitat au fost Milano și Verona. De altfel, primul nostru an de călătorit a fost marcat de numeroase mini vacanțe în Italia, astfel am reușit să vedem Milano, Verona, Padova, Veneția, Roma, Florența și Genova.

Întotdeauna am fost fascinată de tot ceea ce înseamnă Italia, de la mâncare la artă și arhitectură, orașe sau limbă, motiv pentru care am ales să merg în Erasmus în Padova și mai apoi să vizitez cât mai multe locuri din frumoasa peninsulă. M-am gândit ca în articolul de astăzi să vorbim despre 10 dintre cele mai frumoase orașe din Italia în care am reușit să ajungem. Bineînțeles că lista este într-o contiună creștere, iar din când în când mai adaugăm câte un orașel sau o locație proaspat vizitată.

Cel mai frumos oraș din Italia?

FLORENȚA! Florența e cel mai frumos oraș pe care l-am văzut în Italia. Deși am mers într-o perioadă nu tocmai potrivită pentru vacanțe, vremea a ținut cu noi și am reușit să ne bucurăm de ceea ce Florența oferă. Piazzale Michelangelo e locul ideal de unde poți admira orașul, centrul vechi abundă în clădiri și istorie, iar Galeriile Ufizzi te poartă prin întreaga perioadă renascentistă a picturii italiene. Să rătăcești pe straduțele din centru este cel mai bun mod prin care poți descoperi leagănul renașterii, Florența!

Nu îți ajunge o viață întreagă să vezi Italia, cum de altfel nici nu te poți sătura de ea. Mai zicem noi câteodată că ne enervează traficul, că italienii sunt nebuni, că ne e dor de liniștea din Elveția, etc, etc, dar ne mai și apucă dorul de un cappuccino italian, de orașele italiene și de modul în care acestea trăiesc. Cred că cel mai dor ne e de atmosfera și de vibe-ul pe care Italia ni-l transmite. Așadar m-am gândit să fac un top 10 al celor mai frumoase orașe din Italia sau a celor care ne-au plăcut cel mai mult:

Veneția

Veneția e un oraș care trebuie văzut măcar o dată în viața și pe bună dreptate…chiar e un oraș drăguț, iar pentru iubitorii de mare e chiar superb. Veneția nu mai are nevoie de niciun fel de introducere, deja ne putem imagina canalele și gondolele și gondolierii , Piazza San Marco, restaurantele italienești, Ponte Rialto, carnavalul, măști și suveniruri.

Am impresia că există două variante: ori îți place la nebunie, ori nu îți place deloc. Mie mi-a plăcut Veneția, dar nu pot să zic că e cel mai frumos loc în care am fost vreodată. Touși, Sebi nu e așa mare fan, ba din contră îți va spune că Veneția ”l-a lăsat rece”. În ceea ce m-ă privește, pot să zic că cel mai mult mi-au plăcut străduțele înguste și umbrite, perfecte pentru temperaturile exagerat de mari din lunile de vară.

Ce nu ne-a plăcut?

• aglomerația – Veneția e un oraș tare aglomerat. Am fost atât în luna aprilie cât și în luna iulie și a fost la fel de aglomerat.
  • umiditatea –  Țin minte că am fost anul trecut în iulie și aproape ne-am sufocat. Pur și simplu stăteam la umbră, transpiram și căutam aerul. Dacă ești mai sensibil o să întâmpini dificultăți, în special în lunile călduroase de vară. Vremea în luna aprilie mi s-a părut perfectă.
  • gondolele nu sunt atât de romantice pe cât ne imaginam. Noi nu am vazut nimic romantic în a ne plimba pe canalele urât mirositoare din Veneția. Plus că acei gondolieri nu cântă așa cum fac în filme :))

Costuri?

Veneția e scumpă! Poate unul dintre cele mai scumpe orașe ale Italiei, iar zona centrală a Veneției s-a transformat într-o capcană pentru turiști.

O plimbare cu gondola costă cca. 80 de euro.

În privința cazării recomand Padova, un oras situat la 30 de minute cu trenul de Veneția. E mult mai ieftină și mult mai ok decât ceea ce vei găsi în Veneția. Pe de altă parte, nu cred că vei avea nevoie de mai mult de câteva ore pentru a vizita Veneția.

Padova

Dacă tot am adus vorba, Padova este un oraș în care viața studențească e la ea acasă. Tot aici găsim a doua cea mai veche universitate din Italia, de pe la 1200 și ceva.

E un oraș multicultural cu tineri din toate colțurile lumii, lucru care nu te face să te simți neapărat străin. Există și o întâlnire a tururor persoanelor vorbitoare de engleză. Fascinant! Ei se întâlnesc în fiecare marți seara pentru a cunoaște persoane noi, a socializa, a bea un spritz aperol, etc.

În același timp, e orașul în care poți să simți adevăratul stil de viața italian: localnici care merg dimineață la piață sau stau la o terasă și beau cafeaua aia a lor incredibil de tare, parcuri în care oamenii stau pe iarbă și citesc, etc. Eu nu zic ca nu e așa în fiecare oraș, dar parcă în Padova poți să observi mai ușor astfel de lucruri.

De ce să pui Padova pe listă?

Știu ca nu e un oraș la fel de cunoscut sau faimos precum Milano, dar este un orașel simpatic, liniștit, numai bun să petreci câteva ore dupa ce te-ai lovit de agitația din Veneția.

S-ar putea ca în Padova să ai parte de mâncare italienească cu adevărat delicioasă, făcută ca pentru localnici. Din nefericire acest lucru se întâmplă destul de rar în Venetia, unde oricum prețurile au luat-o razna și există posibilitatea de a plăti o grămadă de bani pentru o mâncare teribil de proastă.

Atracții tursitice:

• Bazilica Sfanetul Anton
  • Prato della Valle
  • Via Umberto I
  • Piazza dei Signori
  • Palazzo del Bo.

Verona

Fără doar și poate, Verona e un oraș care merită vizitat. Este genul de oraș micuț, idilic, romantic, liniștit, tipic italienesc și faimos pentru povestea tristă dintre cei doi îndrăgostiți, Romeo și Julieta.

Noi am fost într-o plimbare rapidă de câteva ore și am văzut cam tot ce era în zona de centru. Din ce mi-am dat seama, nu cred să fie nevoie de mai mult de două zile pentru vizitat.

Balconul Julietei este probabil cea mai cunoscută atracție turistică din Verona. Am fost tare șocată când am văzut cum se înghesuie lumea în curtea respectivă și cum plătesc 5 euro doar ca să stea la balcon. Romeo și Julieta nu și-au făcut declarații de dragoste acolo! Dar, felicitări italineilor că știu să vândă ceea ce nu a existat. 😀 Se pare că în Verona există și casa lui Romeo, aceasta nefiind deschisă publicului și mai mult decât atât ” secretarele Julietei” din filmul ” Letters to Juliet” chiar există.

Atracții turistice:

• Amfiteatrul Roman „Arena”
  • Ponte Scaligero
  • Castello Vecchio
  • Piazza delle Erbe
  • Casa Julietei.

Milano

În topul celor mai mari orașe din Italia, Milano impresionează prin mixul dintre vechi și nou în materie de clădiri, prin uriașul „Il Duomo” și prin scumpele galerii Vittorio Emanuele. E un oraș care trăiește zi și noapte și unul din cele mai aglomerate orașe în care am fost.

Ce ne-a plăcut în Milano?

Greu de zis pentru că Milano e orașul care mi-a plăcut cel mai puțin din toate cele vizitate. E frumos, nu mă înțelege greșit! E un oraș modern, aglomerat, perfect pentru shopping, domul e impresionant, la fel și restul cladirilor, dar nu m-a impresionat niciodată.

Ce nu ne-a plăcut?

Am fost în Milano de mai bine de 10 ori (nici nu îmi aduc aminte exact) și mereu am mers cu mașina. Faptul că ne învârteam prin toată zona de centru ca să gasim o parcare decentă, sau un loc pe stradă unde să ne lăsăm mașina, aglomerația, pietonii care nu sunt deloc atenți pe unde și când trec, bicicliștii care au câteodată tendințe sinucigase, toate aceste lucururi și-au spus cuvântul asupra stării noastre de spirit. Îți dai seama că după o oră în asemenea condiții, nimic nu ne mai poate fi pe plac :))

Atracții turistice:

• Il Duomo (interiorul dar și acoperișul)
  • Galeriile Vittorio Emanuele pentru un pic de window shopping
  • Castelul Sforza
  • Teatro alla Scala
  • Biserica Santa Maria delle Grazie
  • Navglio Grande

Lacul Garda – Sirmione

Lacul Garda deține o mare diversitate în materie de peisaje. Partea de sud a lacului este mai caldă, îți da impresia de stațiune aflată la mare cu o atmosferă atât de exotică, pe când în nord ai impresia că ești în Elveția.

Sirmione e locul perfect dacă vrei să te relaxezi la umbra unui palmier sau a altor plante exotice/ mediteraneene, să manânci o înghețată bună și să te bucuri de priveliștea pe care lacul ți-o oferă.

Așa cum spuneam, Sirmione este, practic, o mică peninsulă pe lacul Garda, la capătul careia se află un castel, În fața castelului se întinde un  un întreg orășel cu străduțe pavate în piatră cubică, magazine cochete, miros de pizza și artiști stradali care te încântă cu muzica lor.

Unde stăm?

Hotel Residence Sirmione a fost mai mult decât perfect, oferindu-ne o priveliște superbă asupra lacului. Totusi, acesta este localizat la 2-3 km față de oraș, dar nu ar trebui sa fie o problemă pentru cei care merg cu mașina.

Genova și Portofino

Pentru iubitorii de mare și soare, coasta italiană e destinația perfectă. Atât Genova cât și Portofino trebuie să se regăsească pe lista voastră.

În Genova, pe lângă o plimbare în port sau în centrul vechi, poți petrece câteva ore în al doilea cel mai mare acvariu din Europa. Noi chiar am fost fascinați de diversitatea speciilor aflate acolo: de la Nemo la rechini, delfini sau broaște țestoase.

Drumul de la Genova la Portofino e superb. E un drum de coastă, într-o parte vezi marea, iar în cealaltă parte stânci, case, lămâi și multe alte feluri de copaci și flori. Peisajul e de vis.

Noi am ajuns în Portofino la prânz, în jur de ora 1, fiind nevoiți să ne întoarcem pentru că nu mai erau locuri în parcările din micuțul port. DA! Poliția  ne-a oprit și am fost nevoiți să așteptăm la coadă ca să intrăm în oraș. Așteptarea chiar se merită… Portofino e exact așa cum arată în poze: un mic golf cu o grămadă de ambarcațiuni și vase de croazieră acostate la mal, și cu acele case colorate în jurul portului. Eu, una, am fost fascinată!

E bine de știut că acolo nu poți face plajă. Daca vrei să mergi și la plajă, cea mai apropiată stațiune este Rappallo, însă trebuie să fi foarte atent ce plajă alegi. Plaja pe care am fost noi abia dacă avea nisip, inclusiv în apă erau pietre cu alge, nefiind deloc plăcut pentru picioare.

Pentru șoferi, traficul din zonă e insuportabil: mașini, biciclete, scutere, oameni, parcări extra aglomerate și foarte scumpe. Un adevărat coșmar pentru cei care conduc!

Și da! Italienii știu ei de ce o numesc zona bogaților. Totul e foarte scump, de la parcări ( 5 euro pe oră) și mâncare până la magneții de frigider sau cazare. Tot ce pot să zic e că își merită toți banii!

Torino

Torino este un important oraș industrial în nord-vestul Italiei. Este situat pe malul stâng al râului Pad, avand o populație de 905.209 de locuitori și 1.700.000 în zona metropolitană,fiind totodata si cel mai mare oraș și capitala regiunii Piemont. Țin minte că auzisem de Torino cu 12 ani în urmă, în anul în care se organizasera Jocurile Olimpice de Iarnă. Pe vremea acea aveam doar vreo 10 ani, dar țin minte că auzeam la televizor lucruri legate de Torino.

Ce ne-a plăcut în Tornio?

• în primul rând ne-a plăcut faptul că nu e un oraș turistic, sau nu la fel de turistic precum Milano (care fie vorba între noi nu ne-a plăcut niciodată)
  • este un oraș pur italienesc. Ar putea fi definiția perfectă pentru ceea ce însemană Italia, de la oameni, restaurante, clădiri, piețe, tarabe cu tot felul, trafic, etc)
  • zona de centru e chiar draguță, cu numeroase piețe, clădiri, straduțe pavate cu piatra cubică, biserici și statui.

Roma

Cetatea eternă, așa cum este adesea denumită, este de departe unul dintre cele mai vizitate orașe atât din Italia cât și din Europa. Orașul în sine este un muzeu de istorie în aer liber, iar vizitând spectaculosul Coloseum sau Froumul Roman reușim să ne facem o idee despre ceea ce Roma Antica a însemnat.  Roma este locul în care istoria dăinuie.

O vizită la Roma nu poate fi completă fără o vizită la Vatican, această enclavă micuță situată în inima capitalei. În Vatican, trebuie neapărat să urci în cupola Bzilicii Sfantul Petru, de acolo vei avea parte de o priveliște superbă asupra orașului.

Cum Italia înseamnă gastronomie, nu uita să încerci pastele carbonara, așa cum sunt făcute la mama lor acasă, iar că să fii sigur că te mai întorci la Roma, nu uita să arunci o monedă în Fontana di Trevi (sau cel puțin așa spune legenda).

Ce ne-a plăcut cel mai mult?

Vibe-ul pe care ni l-a transmis. Ca oricare alt oraș italian, Roma te va cuceri de la primi pași făcuți pe străduțele din piatră, prin piețe sau pe lângă binecunoscutele sale monumente.

Ce nu ne-a plăcut?

Nu știu dacă as putea să spun că ceva nu mi-a plăcut, dar susțin sus și tare că Florența e mult mult mai frumoasă.

Bine de știut:

• există numeroase curse low-cost din Romania, astfel se poate ajunge destul de ușor și ieftin
  • găsești o grămadă de unități de cazare la prețuri accesibile
  • la capitolul costuri, Roma mi se pare mult mai ieftină decât Milano sau decât nordul Italiei în general.
  • au două linii de metrou care se intersectează într-un singur punct, la Gara Centrală Termini. dar nu cred că vei avea așa mare nevoie de mijloacele de transport în comun

*Pe când am vizitat majoritatea orașelor din Italia, blogul meu de călătorie era la stadiul de dorință, fără să sper că se va concretiza, de aceea nu prea am poze si sunt nevoită să periau câteva dintre cele mai frumoase imagini de pe instagram*

Nu îți ajunge o viața că să vizitezi Italia și nici nu te poți sătura vreodată de ea. Italia e despre istorie, arhitectură, mâncare bună, oameni cu spirit latin, trafic haotic, piețe, monumete, muzee și biserici. Lăsând toate aceste lucruri la o parte, noi, ca și mulți alți oameni ne-am îndrăgostit de atmosfera italienească, de acel dolce far niente care plutește peste tot în aer.

Nu degeaba această peninsula este atât de renumită în rândul turiștilor, ea îți oferă câteva ceva pentru fiecare gust pentru fiecare dispoziție. Îți oferă peisaje montane deosbite, plaje și valuri mediteraneene, arhitectură gotică dar și monumente încărcate de istorie, iți mai oferă orașe diferite în așa fel încât să nu zici că dacă ai văzut Roma ai văzut Italia.

Aceasta este lista noastră cu cele 10 orașe italiene pe care le-am vizitat în ultimii ani, dar acest articol va fi într-o continuă creștere pentru că noi nu ne oprim aici, ci avem de gând să cucerim întreaga țară. 😀

Ce mai avem pe listă?

• Como și Bellagio
  • Sicilia
  • Alghero

Ce listă lungă avem!!! Tu ce orașe ai vizitat și care te-a impresionat cel mai mult. Spune-mi părerea ta în secțiunea de comentarii.