Oare există perioada perfectă pentru a călători?

O vacanță este binevenită oricând. Niciodată nu este nici prea devreme, nici prea târziu pentru a descoperi un loc nou, pentru a te relaxa în timp ce hoinărești pe străzile unui oraș sau pur și simplu pentru a te bucura de un timp petrecut în afara treburilor zilnice, a rutinei. Cu toate acestea, atunci când ne planificăm vacanța ar trebui să luăm în calcul o grămadă de factori, în așa fel încât aceasta să fie cât mai plăcută.

received_1224933887553374

Ei bine, principalul factor de care trebuie să ținem cont este vremea. Cu siguranța nu o să mergem în Islanda în mijlocul iernii sau în Marea Britanie toamna când vremea ar putea fi destul de capricioasă, iar ploaia ne-ar ține mai mult în camera de hotel. Cu atât mai mult nu vei merge în sudul Spaniei în iulie, mai ales dacă nu ești prieten bun cu căldura. Recunosc sunt genul de persoană care se simte bine atunci când e ceață, când plouă și când temperatura nu e mai mare de 25 de grade și cu toate acestea am fost în Barcelona și Lisabona în august. Căldura ne-a dat multe bătăi de cap. Ne trezeam dimineața, mergeam să vizităm ce puteam până pe la 12, câteva ore bune stăteam în camera de hotel și după ieșeam din nou la plimbare. Practic pierdeam cel puțin 4 ore din cauza căldurii. De atunci am hotărât să vizităm astfel de destinații în primăvară/ toamnă, cel mai bun exemplu ar fi Malaga (despre care am scris aici) și Roma.

IMG-20170402-WA0000

*Malaga în aprilie cu o temperatura de 20 și un pic de grade. Vremea a fost perfectă, iar localnicii, cei mai curajoși dintre ei,  stăteau la plajă să se bronzeze.*

Un alt exemplu ar fi Scoția. Când ne-am planificat vacanța nu ne-am gândit o secundă că va fi așa frig în luna mai. Practic erau vreo 8 grade, iar primul lucru pe care l-am făcut când am ajuns acolo a fost să ne cumpărăm eșarfe și bluze mai groase.

DSC_0115[1]

*Edinburgh, Scoția în luna mai*

Un lucru e cert, nu poți controla ploaia, nici măcar dacă îți planifici vacanța cu o săptămână înainte, dar poți să ții cont de temperatura medie din orașul în care mergi în special dacă ești mai sensibil la condițiile meteo.

Noi ne-am învățat lecția, tocmai de aceea urmează să mergem la Oslo în septembrie și în sudul Spaniei în Octombrie. 😀

12596650_1015525738494191_848594140_o

*Și așa am vizitat Verona în mijlocul lui ianuarie. Acum câteva săptămâni am ales să poposim câteva ore în acest orășel, dar am fost goniți de ploaia torențială care nici după o oră jumătate nu s-a oprit*

În funcție de perioada în care mergi există posibilitatea ca acel oraș să fie mai mult sau mai puțin aglomerat (vorbind strict de turiști). Pe de o parte, oamenii tind să plece în concediu vara și implicit destinațiile turistice tind să fie mai aglomerate, dar pe de altă parte marile orașe vor fi mereu aglomerate și asaltate de turiști. Am fost în Milano atât în ianuarie, cât și în aprilie, iulie sau septembrie și a fost mereu la fel de aglomerat. Așadar, daca vrei să mergi într-un oraș în care să nu vezi valuri de turiști aș avea câteva sugestii.

19398888_1457611830952244_1872283026_n

*Sunt convinsă că mereu vei aștepta câteva zeci de minute ca să intri la Luvru*

Un ultim aspect important este cel financiar. Biletele de avion sunt mult mai scumpe în lunile de vară precum și în perioada sărbătorilor de iarnă decât în extrasezon. Pentru un bilet dus întors Bucuresti-Barcelona în august poți să cheltui chiar și 200 de euro, în timp ce la sfârșitul lui noiembrie același bilet te va costa cu cel puțin 50 de euro mai putin, vorbind de cursele unor companii lowcost. Același lucru se aplică și în cazul hotelurilor. Cererea fiind foarte mare în sezon, prețurile sunt și ele mai ridicate.

Din acest punct de vedere, dacă îți dorești să călătorești mai mult și mai ieftin, vacanțele în extrasezon sunt ideale.

*Elvetia: un refugiu atunci când te-ai săturat de temperaturile ridicate ale verii*

Cum spuneam, o vacanță e mai mult ca binevenită oricând este nevoie sau posibil, însă consider că e bine să luam toate aceste aspecte în calcul (vreme, costuri, etc) pentru ca aceasta să fie cât mai placută.

Dacă ar fi să mă gândesc acum în ce perioadă îmi place să călătoresc mai mult, cred că aceasta ar fi toamna, atunci când  există un echilibru între căldură și răcoare, dar, repet, depinde de destinație.

Care e perioada preferată de tine pentru călătorii?