De-a lungul timpului am vorbit mult despre companiile aeriene pe care le folosim, m-am plâns de serviciile celor de la Ryanair și Wizz Air, dar am și spus că suntem recunoscători pentru ca aceste companii există, cu bune cu rele. După primele două călătorii în afara continentului, cu Swiss Air în Statele Unite și cu Emirates în Dubai, m-am gândit că ar fi o idee bună să vă povestesc și vouă ce experiențe am avut, ca mai apoi, la final, să vedem dacă am mai zbura sau nu cu acea companie.
În primul articol din aceasta serie nu o să vorbim despre experiența plăcută pe care am avut-o cu Emirates, nici despre primul zbor transatlantic, ci despre zborul de Cuba cu cei de la Air France. Vom discuta despre fiecare aspect în parte: de la îmbarcare la facilitățile și serviciile oferite, iar la final vom acorda un punctaj între 0 și 100.
Prima experiență cu Air France
Noi am avut de ales între a zbura direct în Cancun, iar de acolo să mergem în Havana sau a zbura direct în Havana, iar de acolo să mergem mai departe în Mexic. Într-un final, am optat pentru ultima variantă pentru că biletele de avion aveau să fie cu câteva sute de euro mai ieftine. Astfel că, pentru zborurile de Havana am optat pentru Air France, iar ca ruta am ales Milano-Paris-Havana. Pentru un bilet dus-întors pe această rută am plătit 600 euro, dar există și variante mai ieftine (în funcție de perioadă în care mergi).
Toate bune și frumoase! Am găsit biletele la prețul maxim pe care eram dispuși să îl plătim, la clasa Super Economy (nu am avut bagaj de cala inclus), am găsit o conexiune bună în Paris – o escală de 2:30 la dus și 6 ore la întors, am așteptat cu nerăbdare să treacă cele 5 luni, iar cu o seara inainte de ziua plecarii ne-am facut check-in-ul.
Check-in-ul la Air France
De check-in-ul la Air France am fost extrem de dezamăgiți. Nu știu dacă aceasta e politca lor sau pur și simplu ne-am făcut ultimii check-in-ul, dar ne-au oferit cele mai ingrozitoare locuri. Am fost patru persoane pe aceeași rezervare răspândite în tot avionul. Sper din suflet că nu asta e politica lor și că nu au preluat ce era mai rău de la companiile low-cost europene. Pur și simplu, ar fi un mare păcat pentru o companie de renume să apeleze la asemenea tactici. Povestea cu locurile în avion e extrem de lungă, dar am de gând să-ti povestesc ce ni s-a întamplat:
În momentul în care ne-am facut check-in-ul online, locurile ne-au fost alocate aleatoriu fără posibilitatea de a le schimba, nici online, nici la check-in desk, astfel că, Sebi a avut inițial 36K iar eu 37K. În ziua zborului ne-am dus mai devreme în aeroport ca să vedem dacă ne putem schimba locurile, iar cei de acolo ne-au spus că nu pot face nimic, că avionul e plin și că nu au posibilitatea de a ne oferi locuri unul lângă altul și ne-au printat biletele. Într-un fel ne-am bucurat că măcar urma să stăm unul în spatele celuilat. Ajungem în Paris, începe boarding-ul, ne scanăm biletul, iar Sebi primeste automat un bilet care îl anunță ca locul lui în avion a fost schimbat, primind un alt loc la 3 rânduri distanță față de locul inițial. Ne-am tot întrebat ce s-a întâmplat cu locul pe care îl primise inițial și de ce l-au schimbat abia la momentul îmbarcării, fără sa stim ca raspunsul avea sa ne enerveze rău de tot....Long story short, locul lui a fost ocupat de partenerul de călătorie al tipei care stătea lângă, pe locul de la fereastră (presupun că și acel cuplu a primit locuri random și că cei de la check-in desk l-au pus în locul lui Sebi, iar pe Sebi l-au mutat în locul lui). A fost atât de frustrant să vedem că pentru ei s-au putut schimba locurile la check-in desk, iar pentru noi nu. Lipsa de profesionalism! Și utie primul motiv pentru care nu vom mai zbura cu această companie!
La zborul de întoarcere, ne-am învățat lecția și ne-am cumpărăt locurile din timp. La Air France, pentru Economy, rezervarea locului costă 25 euro/persoană.
Nota: 0/20 puncte
Aeronava
Of, nici nu știu de unde să încep... În primul rând, zborul dus a fost îngrozitor. Aeronava a fost destul de veche, locul la picioare foarte mic, culoarul de trecere extrem de îngust, fiind aproape imposibil să treci fără să atingi pe cineva. Dar hai să le luăm pe rând:
Locul la picioare: extrem de mic și deloc confortabil, mai ales la un zbor de 10 ore. Cu riscul de a mă repeta, la Emirates am avut loc să îmi întind cei doi m de picioare. Pe lângă faptul că nu am avut loc prea mult, am fost nevoiți să stăm cu 3 din 4 bagaje la picioarele noastre, pentru că nu am mai avut loc să le punem în compartimentele de deaspura.
Scaunul: eu nu am avut ghinionul ăsta, dar scaunul de lângă mine nu se putea lăsa pe spate.
La zborul de întoarcere, totul a fost în regulă. Am zburat cu aeronava ceva mai nouă, scaunele s-au lăsat și mai mult pe spate, iar locul la picioare un pic mai mare.
Nota: 10/20 puncte
Bagaje
Noi am luat cel mai ieftin bilet, ceea ce înseamnă că am avut dreptul al un bagaj de mână și încă o geantă de laptop/rucsac/poșetă. Astfel că, eu am avut un bagaj de cabină și un rucsac micuț, iar Sebi a avut un bagaj de cabină și un rucasc un pic mai mare decât al meu. Oricum ar fi, atunci când zbori la economy, regula celor două bagaje e standard. Noi am învățat (mulțumirile merg catre Ryanair si Wizz Air) să nu depășim limita de bagaj și ne mai gândim că și ceilalți pasageri au nevoie de spațiu de depozitare pentru bagajele lor. Nu putem spune același lucru despre călătorii de pe zborul Paris-Havana, cei mai mulți fiind cubanezi.
O regula de bun simț când îți depozitezi bagajele: Atunci când zborul e plin încearcă să nu umpli compartimentele de deasupra cu geaca, pălăria, 3 pungi pline cu nu-știu-ce, bagajul de cabina, punga de chipsuri,etc. Încearcă să te gândești că mai există și alți oameni pe lângă tine și ca nu ai cumpărat tot avionul!
Pentru că fiecare pasager pe o raza de 5 randuri in jurul nostru a avut câte un bagaj de cabină si alte 4-5 pungi, noi și alți câțiva oameni nu am mai avut loc să ne punem bagajele în compartimentele de deasupra. Cei de la Air France, niște angajați lipsiți de profesionalism, ne-au spus să le ținem la picioare până când o să găsească un spațiu liber. Într-un final, il întreb pe un membru al echipajului ce pot face cu bagajul, iar el îmi spune că o să îl ducă la 20 de rânduri distanță față de locul pe care eu îl aveam. Nu aș fi zis nimic, dar când am văzut că oamenii de pe rândul din față nu aveau gențile mici puse sub scanul din fața, iar toate pungile erau puse in compartimentul de deasupra, ocupând tot spațiul, am început să mă enervez.
După ce i-am explicat că nu vreau ca geanta mea să fie pusă cine știe pe unde și că ar avea loc în compartimentul de sus dacă bagajele ar fi aranjate mai bine, răspunsul lui a fost ”dar nu se poate!”. Ironia face că ca pe site-ul Air France, la politica bagajelor, se specifica clar că al doilea bagaj trebuie pus sub scanul din față. Într-un final, s-a facut loc și pentru bagajul meu.
Sebi nu a fost așa e norocos, fiind nevoit ca în ultimele două ore de zbor să stea cu bagajul de mână la picioare. Bagajul lui ajunsese în celalalt capăt al avionului, iar dacă îl lăsa acolo trebuia să așteptăm să coboare toată lumea, ca sa putem recupera bagajul. Asta dacă nu cumva, cineva încurca bagajul lui cu bagajul nostru (ni s-a întâmplat și asta :)) ).
Din punctul ăsta de vedere, angajații Air France au dat dovadă de neprofesionalism. Nu poți lăsa pe cineva cu 5 pungi să ocupe un întreg compartiment, iar pe ceilalți să îi lași să stea cu bagajul la picioare.
Nota: 0/20 puncte
Mâncarea
Pentru prima masă, în cazul nostru a fost prânzul, am avut de ales între pui cu legume și paste cu brânză. Ei bine, doar jumatate de avion a avut de ales între pui și paste. Cealaltă jumătate a trebuit să se mulțumească cu paste. Mă repet, pentru o companie de așa renume, să rămâi fără un fel de mâncare la jumătatea cabinei mi se pare ușor jenant.
Pe lângă mâncare am mai primit o salată, desert, o sticlă de vin, o sticlă de apă și un pahar de suc/cafea/ceai.
De cand am primit masa de prânz și până la gustarea pe care am primit-o inainte de aterizare, nu am mai primit nimic altceva. Nu apă, nu suc. Ba chiar am mers să cer un pahar de suc (mai aveam vreo 4 ore până la aterizare) și mi s-a spus că nu mai au. Din nou, o greșeală pe care o înțeleg la companiile low-cost, dar nu la Air France.
La un moment dat, o parte din pasageri mânca înghețată. Nu au anunțat că oferă înghețată, dar se pare ca primeai dacă cereai. Probabil, tot în limita stocului disponibil. :))
Nota: 5/20 puncte (pentru că mâncarea nu a fost chiar atât de rea)
Entertainment
Pe partea de entertainment stau binișor. Nu sunt la nivelul Turkish Airlines sau Emirates, dar au avut câteva filme noi, muzică și jocuri. Totuși, degeaba ai Lion King și Avengers dacă tableta ta nu merge (nu a fost cazul meu, dar am văzut la pasagerul din față). Pe zborul dus, aeronava fiind destul de bătrână, nici tabletele nu erau excelente. În schimb, la întoarcere lucrurile au stat altfel, aeronavă nouă, tablete de calitate.
Nota: 17/20 puncte
Personalul
În privința personalului pot spune un singur cuvânt: neprofesionalist. Sunt anumite lucruri pe care nu ar fi trebuit să le văd la personalul Air France, începând cu cei care i-au dat altcuiva locul lui Sebi, dar pentru noi nu au putut face nimic până la indiferența față de problemele legate de bagaje.
Nota: 10/20 puncte
Prima experiență cu Air France - un eșec!
Aș încerca să zic ceva frumos despre Air France, dar nu știu ce aș putea spune. Nu vreau nici să îi critic prea mult sau sa arunc cu noroi, dar în mod cert nu vom mai zbura cu AF. Ca o impresia generală, pe acest zbor nu am vazut nici urmă de interes din partea angajaților, ba mai mult mi s-au părut destul de nepăsători, tot ceea ce au putut face atunci când cineva a avut nevoie de ceva sau a avut o problemă a fost să ridice din umeri. Probabil mulți îmi veți spune că am zburat la economy și că nu ar fi trebuit să am pretenții, dar la Economy am zburat cu Swiss Air unde personalul a fost extrem de draguț și atent. Una peste alta, zborul de Havana a fost îngrozitor!
Concluzia: Air France a obținut de la mine 37 puncte (noroc cu programul de entertainment) și promisiunea că nu o să le mai călcăm pragul prea curând.
Sursa foto cover: Pixibay
Citind despre experiența voastră cu Airfrance, mi-am amintit de câteva experiențe similare cu Tarom. După experiența cu un charter, n-aș mai fi ales Tarom veci pururi, dar pe ruta București – Atena, sunt multe zboruri Aegean operate de compania de la București. Personal mai acru și mai neprofesionist, se pare că mai găsești doar la Airfrance
Of, e pacat pentru o companie ca Air France sa aiba un personal atat de prost pregatit. Cu Tarom am zburat o singura data pe ruta Timisoara-Bucuresti si a fost ok, cat despre Aegean nu stiu mare lucru. Oricum, noi cu Air France o sa mai mergem doar daca nu vom avea de ales.
Bine de stiut astfel de experente, de ajutor pt viitoarele alegeri.
Imi pare bine ca ți-ai făcut timp sa ne spui părerea ta! Chiar aflu multe informații și îmi vor fi de mare ajutor pe viitor
Sper sa iti fie de folos! Si sa nu ai parte de astfel de experiente! 😀
Mă bucur că am aflat despre experiența ta. E bine de știut.
Un motiv in plus sa calatorim cu masina 😀 asta ar zice sotul daca ar citi articolul tau. El cauta mereu motive pentru a nu zbura.
Daca e atat de anti-avioane, ar trebui sa ii faci o surpriza si sa rezervi doua bilete la Emirates. Dupa un zbor cu Emirates o sa vrea sa fie plimbat numai cu avionul 😀
Un articol foarte util. Imi pare rau pt ca ati avut parte de o experienta neplacuta, se mai intampla din pacate dar macar destinatia cu siguranta a fost superba
Mă bucur când lumea dorește să împărtășească experiențele avute.
Eu prefer mașina de cele mai multe ori, chiar dacă drumul este lung. Apelez la avion doar dacă distanța este mult prea mare
Ce păcat că trebuie sa suportăm toate mizeriile acestor companii (de renume) pe banii noștri!
După o experiența extrem de urâtă cu Ryanair nu am mai zburat și nici nu aș mai face-i nici degeaba.
Mulțumim că ne-ai împărtășit experiența ta!
Imi pare rau sa aud ca ai avut parte de asemenea neplaceri. Din fericire sau din pacate eu am zburat destul de putin si de cele mai mult eori cu ryan Air, cred ca si Blue Air de vreo 2 ori
Pacat ca ati avut o experienta asa de urata. Totusi, cand dai niste bani pe bilete, ai si niste asteptari. Cand nu doar ca nu sunt atinse, dar sunt date de tot de pamant, e tare aiurea.
N-am avut placerea sa zbor cu Air France, dar e bine de stiut ca ar trebui evitata. Nu am patit niciodata asa ceva!
Mhhh, bine că am văzut articolul tău înainte de a apuca să cumpăr bilete prin Air France!
[…] ÎNGROZITOR! Am zburat pentru prima dată cu Air France și ne-am promis că va fi ultima dată. Despre experiență noastră îngrozitoare cu Air France am scris mai multe aici. În mod cert, noi nu recomandăm Air France, mai ales pentru un zbor de 10 […]
N-am zburat pana acum cu ei…este bine ca am citit acest articol…sa stiu la ce sa ma astept!
Bine de știut…eu nici n am auzit de companie, sincer
[…] ajunge în Cancun, via Paris, cu cei de la Air France. Noi nu am fost multumiți de serviciile lor (am scris despre prima experienta cu Air France aici), dar se pare ca au oferte destul de bune pentru Cancun. Mai puteți încerca și la Swiss Air, Air […]