Secretele companiilor low cost sau cum poţi să călătoreşti cu doar 5 euro

Cu siguranţă, ai văzut o gramadă de anunţuri ale companiilor aeriene în care preţurile pentru calătoriile de la o destinaţie anume la o alta  încep de la 20 de lei, 30, 50, etc. Probabil te miră faptul că e mai ieftin să zbori de la Timişoara la Milano, decât să mergi de la Arad la Constanţa cu trenul, ca să nu mai spunem de timpul pe care îl economiseşti. În acelaşi timp, vedem că tot mai multe companii low cost apărute pe piaţă, cele deja existente fiind active în aproape toate oraşele din Europa. Probabil te întrebi cum funcţionază aceşti operatori şi cum este posibil să calatoreşti aşa ieftin cu avionul. Aşadar, iată câteva secrete ale companiilor low cost, care le asigură succesul şi profitul în rândul tuturor companiilor aeriene.

ho-to-find-a-cheap-fligh.jpg

  1. Cel mai important aspect este legat de programul de desfăşurare a zborurilor. De regulă, companiile low cost operează pe distanţe mici spre medii, aşadar nu vei zbura cu o astfel de companie pe perioade mai lungi de 3-4 ore, sau cel puţin nu foarte ieftin. Datorită intervalului scurt de timp, un avion ce va pleca de la Timişoara la Milano, va zbura în aceeaşi zi, la un interval de maxim o oră, înapoi la Timişoara; de la Timisoara va pleca  la Bruxelles, şi tot aşa. Astfel, compania îşi va maximiza profiturile prin valorificarea fiecărei ore din zi. Cu cât avionul sta mai mult în aer, cu atât mai mare este câştigul.                                                           IMG-20170423-WA0016
  2. Personalul, şi aici mă refer în special la însoţitorii de bord, sunt de regulă persoane aflate la început de carieră, fără experienţă şi a căror formare profesională este una medie. Astfel, compania investeşte o mică sumă de bani în formarea echipajului, dar va oferi şi un salariu mai mic faţă de companiile aeriene, precum Qatar Airlines.
  3.  Aeroportul de unde pleacă şi aterizează un avion cântăreşte semnificativ din punct de vedere financiar. De regulă companiile low cost operează pe aeroporturile mici din jurul oraşelor, tocmai pentru a cheltui mai puţin pe taxele de aeroport. Niciodată nu vei putea zbura cu Ryan Air la London Heathrow sau la Paris Charles de Gaulle, ci mai degrabă vei ateriza la Luton sau la Beauvais.                                                   IMG-20170423-WA0005
  4. Un alt aspect esenţial este dat de formalităţile de check-in şi de numărul persoanelor care lucreză pentru fiecare zbor. Legat de însoţitorii de bord ne-am lămurit, sunt în  număr de 3-4 pe fiecare aeronavă şi merg dintr-o destinaţie în alta în fiecare zi. Însă, companiile low cost îşi reduc semnificativ costurile doar prin simplul fapt că te lasă pe tine sa îţi faci check-in-ul şi să îţi printezi biletul. Cu toţi facem asta, pentru ca altfel am fi taxaţi în plus! Astfel, cu cât lucrează mai puţini oameni în aeroport pentru un zbor cu atât cheltuielile sunt mai mici.  De asemenea nu veţi putea călători niciodată cu escală prin intermediul acestor companii întrucât toate formalităţile necesare ( transportarea bagajului, etc) ar însemna un cost în plus.
  5. Toate companiile low cost îţi pun la dispoziţie o gamă largă de produse ( asta parcă ar fi din discursurile ţinute de stewardesele de la Wizz Air :)) ) contra cost. De la mâncare la băutură, parfumuri sau bijuterii, poţi să cumperi ce vrei tu şi probabil că o faci, pentru ca eşti în avion, te plictiseşti şi brusc ţi se face foame, sete, etc. Eu am o slăbiciune pentru acele sandwich-uri de la Wizz Air şi când mai primesc şi ciocolată pe „gratis”, clar nu ma pot abţine. Ei bine, o parte din profit provine şi din aceste vânzări.                                                                                                                               received_1136855709694526
  6. Atunci când zbori cu 5 euro, condiţiile nu sunt cele mai luxoase, poate scaunul nu se lasă pe spate, poate nu ai suficient loc pentru picioare, poate bagajul tău nu mai are loc în spaţiul de deaspura destinat acestora şi trebuie să îl înghesui la picioare, etc. Toate acestea reduc costurile companiei.

 

Bineînţeles, există situaţii în care biletele sunt anormal de scumpe, dar aici intervin şi alţi factori, precum: perioada anului, ziua săptămânii, destinaţia, aeroportul de plecare, etc. Dar în medie, preţul la bilete în cadrul acestor companii variază între 5 şi 60/70 de euro. Au fost situaţii în care am găsit bilete cu 10 euro şi altele în care biletul era 200 de euro un singur drum, dar aşa cum am spus depinde de perioada în care alegi să călătoreşti.

Întotdeauna o să fie mai ieftin să călătoreşti în mai, decât în iulie, sau miercurea în defavoarea week-end-ului. Cum la fel de ieftin ar fi să mergi toamna în destinaţii calde ( Spania, Portugalia) decât vara, în plin concediu. De asemenea, un bilet poate fi mai ieftin dacă îl cumperi cu 20/25 de zile înainte, decât dacă l-ai cumpăra cu două zile înainte sau cum mult prea mult timp în urmă.

Aşadar, acestea sunt motivele pentru care aceste companii rezistă pe piaţă şi se bucură de un asemenea succes. Iar noi, nu putem fi decât bucuroşi că avem posibilitatea de a  călători mai mult şi mai ieftin prin intermediul lor.

Hai alături de noi!
0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *