Unul dintre locurile în care ne-am dorit cel mai mult să ajungem a fost Japonia. Aveam o vacanță planificată pentru vara lui 2020, dar atunci a fost cum a fost, iar visul nostru de a vizita țara soarelui răsare a fost pus în așteptare. Și am așteptat trei ani că să ajungem în Japonia și să ne împlinim încă un vis călător. Am planificat o întreagă călătorie prin Tokyo și regiunea Kansai, ne-am documentat extrem de bine, am călătorit cu trenul de mare viteză, shinkansen, și am încercat să ne bucurăm cât mai mult de această țară. Spuneam la un moment dat că dacă ar fi posibil să nu dorm 8 nopți și să hoinăresc non-stop pe străzile din Kyoto, Tokyo sau Osaka, aș face-o fără să stau pe gânduri. De fapt, entuziasmul și diferența de fus orar au fost atât de mari încât în primele 48 de ore am dormit 8 ore – 4 ore în fiecare dimineață. Întreagă călătorie prin Japonia a fost la superlativ – mâncare foarte bună, aglomerație mare, oboseală multă, zeci de kilometri de mers pe jos în fiecare zi -, iar în această serie de articole vreau să îți ofer câteva sfaturi de calatorie pentru Japonia, să îți spun pe scurt cum ne-am organizat călătoria în Japonia, ce itinerar am avut, ce am mâncat bun și ce activități interesante poți face în Tokyo, Kyoto și Osaka. Mai scriu și câteva lucruri despre buget, dar și despre cum funcționează transportul în comun.
Cuprins:
- Viza de turist și condiții de intrare în Japonia în 2023
- Transport – zboruri intercontinentale
- Transport intern
- Ce este JR Pass (Japan Railway Pass)? Cât costă? Ce avantaje oferă?
- Transportul în comun în orașe – Suica și Pasmo Card
- Cazare în Kyoto și Tokyo – recomandările noastre
- Itinerar pentru 8 zile în Japonia
Sfaturi de calatorie pentru Japonia – itinerar, viza, transport si buget
Viza de turist si conditii de intrare in Japonia in 2023
Conform MAE, incepând cu data de 11 octombrie 2022 cetățenii români pot călători în Japonia fără viză, pentru șederi de maxim 90 de zile, in scopuri turistice.
Astfel, pentru a intra în Japonia trebuie să ai un pașaport valabil minim 6 luni de la intrarea în țară, precum și o pagină liberă. De asemenea, trebuie să completezi o declarație vamală – online sau în format fizic. Pentru a completa declarația online, accesează acest link. Dacă nu ai completat declarația vamală online, vei primi un formular în avion, înainte de aterizare.
Transport – zboruri intercontinentale
Într-o postare pe care am făcut-o pe Facebook s-a iscat o întreagă discuție despre cum e mai bine să zbori în Japonia, unde să faci escală și cu ce companie aeriană e mai bine să zbori. Părerile sunt împărțite, cu atât mai mult în online unde fiecare om e un judecător suprem care dă verdictul asupra opiniilor celorlalți. Lăsând intirigile online-ului deoparte, eu tot îmi doresc să îți spun ce combinație de zbor am ales, cum a fost experiență noastră cu Etihad Airways și ce alte variante mai există pentru zborurile spre și dinspre Japonia.
Noi am ales să zburăm cu Etihad Airways din trei mari motive: prețul (am luat biletele cu 3-4 săptămâni înainte de dată călătoriei, iar pentru situația aceea, Etihad a avut cele mai bune prețuri); escală în Abu Dhabi (deși ne doream să mergem cu Qatar pentru o escală în Doha, acea variantă implica doar escală pe timp de noapte); servicii incluse în biletul economy (bagaj de cala de 25 kg, bagaj de mâna de 7 kg și personal item).
De când am plecat de acasă și până când am ajuns în Kyoto au trecut aprox. 30 ore, dintre care 17 ore au fost cele două zboruri – Zurich-Abu Dhabi-Tokyo.
Companii aeriene care oferă zboruri bune spre Tokyo:
Dacă punctul de plecare e București, cea mai la îndemână varianta e Turkish Airlines, via istanbul.
- Turkish Airlines – București – Istanbul – Tokyo Narita/Haneda (1h30 +11/13h) + escală în Istanbul
- Qatar Airways – București – Doha – Tokyo Narita/Haneda (4h30 +10/11h) + escală în Doha
- Air France – București – Paris – Tokyo Narita/Haneda (3h30 +13/15h) + escală în Paris
Transport intern
Transportul în comun e extrem de bine pus la punct, ușor de folosit și nu foarte scump. Între orașe se circulă fie cu trenurile de mare viteză – care sunt ceva mai scumpe, fie cu trenuri regionale rapide sau cu autobuze. Orașele mari au o rețea de transport în comun la fel de bună. În funcție de timpul pe care îl ai, dar și de lista ta cu locuri de vizitat, poți opta fie pentru trenuri fie pentru zboruri interne. Pentru zborurile interne nu am informații deoarce cred că merită să iei un zbor intern doar dacă vrei să ajungi din Tokyo în Sapporo sau chiar în Okinawa.
Transportul intern intre orase
Noi am avut un itinerar standard – Tokyo, Kyoto, Nara și Osaka -, iar între orașele mari, mai exact între Tokyo și Kyoto am mers cu trenul de mare viteză. Astfel, ca să nu avem bătăi de cap și chiar să economisim niște bani am cumpărat un abonament, JR Pass, care ne-a oferit călătorii nelimitate cu toate mijloacele de transport în comun operate de JR – Japan Railway, pentru o perioadă de 7 zile.
Ce este JR Pass (Japan Railway Pass)? Cât costa? Ce avantaje oferă?
JR Pass e un abonament pe care doar turiștii îl pot cumpăra si care oferă călătorii nelimitate pe toate mijloacele de transport în comun operate de Japan Railways, pe o perioada de 7, 14 sau 21 de zile. Include trenurile de mare viteza, toate trenurile si autobusele locale JR, cateva linii de tren din Tokyo si Narita Express.
Cum achiziționezi un JR Pass?
Exista cel puțin 2 site-uri care vând JR Pass-uri, însă cel mai important lucru pe care trebuie să îl știi e ca JR Pass-ul se comanda înainte de sosirea în Japonia, atunci când încă ești acasă. Practic, comanzi JR Pass online, iar în câteva zile primești prin curier, la adresa menționată, un voucher. Trebuie sa pui acel voucher în bagaj, iar când ajungi in Japonia, in aeroport, mergi la un birou JR si primești abonamentul propriu zis. Abonamentul e un bilet pe care nu trebuie sa îl pierzi. Dacă îl pierzi, nu exista nicio posibilitate sa îl înlocuiești.
Noi am primit voucher-ul in 3 zile lucrătoare. A venit prin FedEx.
Cât costă un abonament JR?
- 7 zile: 29650 yeni = 190 euro
- 14 zile: 47250 yeni = 302 euro
- 21 zile: 60450 yeni = 387 euro
Merita sa cumperi un JR Pass?
Adevărul e ca abonamentele JR nu sunt ieftine, însă dacă ai în plan un itinerar mai complex, care sa includă mai multe orașe, vei vedea cât de util este. E drept ca poți sa călătorești cu autobusul între orase, însă durata calatoriei poate fi de 2-3 ori mai mare. Exista si un calculator, care te ajuta sa faci o simulare si sa vezi daca chiar merita sa il cumperi. Un alt lucru pe care noi l-am facut a fost sa alegem hotelul din Tokyo langa o statie deservita de linia Yamanote. Acesta tren face un loop si ajunge in toate locurile importante din Tokyo – Tokyo Central Station, Ueno Park, Shibuya, Harajuku, Shinjuku si Ikebukuro. In acest fel, transportul in Tokyo a fost partial acoperit de JR Pass.
UPDATE (August 2023) – Începând din octombrie, prețul abonamentelor va crește cu până la 70%, lucru care, din punctul meu de vedere, face că abonamentul JR să nu mai fie atât de avantajos și indispensabil. Poți folosi acest simulator că să vezi dacă merită sau nu să cumperi un JR Pass.
Transportul in comun in orase
Imediat cu ajungi în Tokyo îți recomand să cumperi un card Suica sau Pasmo. Acestea sunt carduri reîncărcabile – ca și Oyster Card în Londra, pe care le poți folosi în toată Japonia atât pentru transportul în comun, cât și pentru cumpărături în majoritatea magazinelor. Cu Suica sau Pasmo nu mai trebuie să cumperi bilet de fiecare dată când vrei să călătorești cu metroul.
Un alt lucru pe care l-am găsit interesant e legat de depozitarea bagajelor în gările centrale. Dacă vrei să depozitezi bagajele pentru o perioada scurtă de timp (până în 24 ore), există multe locuri amenajate special în gări. Astfel, dacă ai un card Suica sau Pasmo, prețul este un pic mai mic și spațiile de depozitare mai mari.
Feature | Suica | Pasmo |
---|---|---|
Refundable card deposit | ¥500 | ¥500 |
Initial minimum charge amount | ¥1,500 | ¥500 |
Where to purchase | JR stations or online | Private stations or online |
Where to charge | All stations | All stations |
Can it be registered? | Yes | Yes |
Replacement fee | ¥510 | ¥510 |
Return fee | ¥220* | ¥0 |
Use outside Tokyo | Multiple | Multiple |
Dacă vizitezi un oraș într-o singură zi, cum am făcut noi în Osaka, cel mai practic e să cumperi un day pass pentru metrou. În Osaka, un abonament pentru o zi costă 800 yeni (5 euro) în timp ce în Tokyo un abonament pentru o zi costă 600 yeni (3.80 euro). De cealaltă parte, în Tokyo lucrurile sunt un pic mai complicate deoarce există trei operatori diferiți, iar din această cauza trebuie să fii atent când cumperi abonamentul. Tokyo Metro 24-Hour Ticket include doar liniile de metrou din partea stânga a imaginii; Tokyo Metro and Toei Subway Pass costă 900 yeni/zi (5,70 euro) și include toate liniile de metrou din imagine; Tokunai Pass costă 750 yeni (4.80 euro) și acoperă toate trenurile JR, inclusiv Yamanote Line.
Cazare in Kyoto si Tokyo – recomandarile noastre
Știam două lucruri despre hotelurile din Japonia:
- Camerele de hotel sunt mici.
- Hotelurile sunt scumpe.
Ei bine, adevărul e că ne-am chinuit să găsim un hotel bun, într-o locație bună, cu acces ușor la o stație de tren JR, cu o camera mai mare de 11 m pătrați și la un preț bun. Până la urmă, după multe căutări am găsit o camera dublă(16 metri pătrați) la Hotel Pagong with 3 Ms în Kyoto și o altă camera de hotel de doar 11 metri pătrați la APA Hotel Yamanote Otsuka Eki Tower în Tokyo.
Ce ceea e diferit față de hotelurile de la noi e faptul că în baie găsești tot ce ai nevoie – de la gel de dus până la perie de par și lama de ras; că primești pijamale, halat și papuci de casa în fiecare zi. La capitolul diferențe se mai adaugă baia, unde avem toaletă japoneză.
La capitolul prețuri, nu putem spune că hotelurile sunt exagerat de scumpe. Noi am mers în iunie, iar media a fost de 60 euro/noapte/camera dublă.
- Hotel Pagong with Ms în Kyoto – camera dublă cu baie privată; aproape de stația de autobus și la 15 minute de mers pe jos de gara JR Nijo Castle.
- Hotel Apa Otsuka în Tokyo – camera dublă cu baie privată, vedere superbă asupra orașului (am stat la etajul 15), la 2 minute de mers pe jos de stația de tren JR Otsuka.
Itinerar pentru 7 zile in Japonia
Timpul petrecut efectiv în Japonia, exculzand zilele de călătorie, a fost de 8 zile. Astfel, ne-am împărțit timpul între două zona: 1) Kansai – Kyoto, Osaka și Nara; 2) Tokyo. Chiar și pentru noi această călătorie a avut un ritm mult prea alert și am tras mai mult de noi decât o facem deobicei. Deci cred că la varianta această de itinerar eu aș mai fi adăugat 3-4 zile.
Ziua 1 – sosirea în Japonia
Imediat ce am ajuns în aeroport, în Narita, am mers la biroul JR, pe care îl găsești la subsol, ca să primim abonamentele JR. Am vrut că de la aeroport să mergem direct în Kyoto, cu trenul de mare viteză, iar că să ne fie mai ușor, atunci când am luat abonamentele, am făcut și rezervarea pentru Narita Express – trenul care te duce în Tokyo, dar și pentru trenul de mare viteză spre Kyoto. E bine de știut că pentru a folosi Narita Express sau oricare alt tren de mare viteză trebuie să rezervi locul. Rezervarea se face fie online, fie la biroul JR din gara. Am luat shinkansen-ul Hikari din gara Shinagawa , un bento box și un ceai verde, iar în aproximativ 3 ore am ajuns în Kyoto.
Ne-am retras pentru restul serii la hotel, fără să ne gândim că diferența de fus orar o să se joace cu noi. După două ore de somn ne-am trezit înfometați, aproape de miezul nopțîi, și am pornit în căutarea unui restaurant deschis. Spre surpinderea noastră, pe o rază de doar câteva sute de metri, am găsit trei retsaurante deschise non-stop. Am luat un meniul zilei – orez, supă, salată și carne -, am plătit aprox. 18 lei/persoană și ne-am retras din nou în camera noastră micuța-micuța. Bine, a fost mai mare decât ce aveam să primim în Tokyo, dar ne-am am căutat mult până am găsit o camera de hotel de 16 metri pătrați.
Ziua 2 – Kyoto
Kyoto a fost capitală Japoniei pentru mai bine de 1000 de ani și e un oraș care reflectă partea istorică și spirituală a țării. Dacă Tokyo e despre clădiri înalte și reclame straluctioare, Kyoto e despre temple și locuri mai liniștite. Viață parcă se desfășoară altfel în Kyoto, e mai multă liniște, e mai aerisit, mai puțîn aglomerat.
Astfel, ziua noastră a început în pădurea de bambus de la Arashiyama.
Pădurea de bambus e una dintre cele mai importante atracții turistice din Kyoto, aflată în vestul orașului, în zona Arashiyama. Despre Arashiyama Bamboo Grove se spune că ar fi una dintre cele mai frumoase și mari păduri de bambus din Japonia, specia de bambus întâlnită în această pădure fiind cunoscută sub numele de Moso. Există bineînțeles și bambus artificial, al cărui scop e să ii protejeze pe cei naturali, dar și câteva poteci pe care le poți lua la pas. Pădurea nu e atât de mare pe cât ai crede și nici nu e chiar o oază de liniște, chiar dacă e alături de numeroasele temple. Arashiyama Bamboo Grove e plină de turiști și e de departe unul dintre cele mai aglomerate locuri din Kyoto.
Ce trebuie să știi dacă vrei să vizitezi pădurea de bambus din Arashiyama:
- Nu există taxa de intrare în pădure.
- E recomandat să ajungi cât mai devreme posibil, că să eviți aglomerația. În plus, în zona există multe temple pe care le poți vizita.
- JR E Line (San-în Line) până la stația Saga Arashiyama (călătorie e inclusă în JR Pass).
Mai apoi, după masă, am pornit spre Nishiki Market, cu o oprire scurtă la Pokemon Center.
Despre Pokemon Center nu sunt multe de zis, însă despre Nishiki Market putem spune că în urmă cu 400 ani era o piață de peste în aer liber. Acum e o piață acoperită, care adăpostește zeci de magazine și tarabe cu street food delicios. Aici am mâncat pentru prima dată un frigărui cu vită wagyu, dango – bile de orez cu sos de soia dulce, și caractiță baby.
Am intrat în piață atunci când încă era lumina și am ieșit când soarele era de mult apus. Am hoinărit printre magazine și restaurante până când am ajuns la Ninja and Samurai Museum. De altfel, Ninja and Samurai Museum e unul dintre cele mai interesante obiective turistice din Kyoto, fiind totodată o modalitate bună de a află mai multe despre istoria Japoniei, despre împărați, shoguni și samurai. În final, ultimul loc de pe lista a fost o cafenea mai ciudată, unde am petrecut timp cu niște purcelusi drăguți. Există multe cafenele de acest gen în Japonia, unde te poți juca cu pisici, câini sau purcelusi, contra unei taxe de câțiva euro.
O altă activitate interesantă ar fi o ceremonie a ceaiului.
Ziua 3 – Nara si Fushimi Inari
Fushimi Inari este unul dintre cele mai importante sanctuare dedicate lui Inari, zeul shintoist al orezului și una dintre cele mai importante atracții turistice din Kyoto. Dacă ai văzut un blog din Kyoto sau un articol online, sigur ai văzut câteva cadre cu acele porți „torii„, care se întind pe o rețea de poteci până pe muntele sacru Inari. Noi nu le-am numărat, dar se spune că sunt cam 1000 de „torii„, iar din loc în loc vei vedea vulpi de piatră, despre care se spune că ar fi mesagerii lui Inari.
Altarul Fushimi Inari se află chiar în fața stației JR Inari, a două stație de la gara din Kyoto pe linia JR Nara (călătoria cu trenul este gratuită dacă ai JR Pass), însă e bine de știut că trenurile rapide nu opresc în această stație.
Mai apoi, am luat trenul spre Nara, vechea capitală a Japoniei (înainte de Kyoto și Tokyo). Orașul Nara se mândrește cu o istorie bogată, cu temple și monumente istorice înscrise în Patrimoniul Mondial UNESCO și cu un parc plin de căprioare prietenoase, răsfățate și tare drăguțe. Astfel, Nara Deer Park e una dintre cele mai cunoscute și apreciate atracții turistice din oraș, e locul unde poți să hrănești și să mângâi căprioare. Pentru a hrăni căprioarele, trebuie să cumperi niște biscuiți speciali (se găsesc de vânzare la intrarea în parc). Un pachet de biscuiți costă 200 yen.
Tot în Nara, mai recomand o oprire la Nakatanidou pentru o porție de mochi tradiționali, umpluți cu pastă de fasole roșie bineînțeles. Tot acolo, din când în când, are loc și o demonstrație de batere a aluatului. Aparent există o artă în spate, iar băieții sunt chiar pricepuți și posesori de premii în competiții.
Ziua 4 – Kimoizu District in Kyoto si Osaka
Unul dintre cele mai frumoase locuri din Kyoto e Kiyomizu, zona veche a orașului. Totodată Kiyomizu e una dintre cele mai fotografiate locatii din intreaga tara, iar dacă nu ma crezi, doar scrie „Japan” sau „Kyoto” pe Google si sigur o sa găsești minim o poza cu Yasaka Pagoda, pagoda cu cinci etaje înaltă de 46 de metri.
Aici se afla și Templul Kiyomizu, in traducere ar însemna „Templul cu apa pura”, un templu budist construit in perioada Heian, atunci când Kyoto era capitala Japoniei. Legat de acest templu, se spune că în timpul perioadei Edo, exista o tradiție prin care oamenii săreau de la balcon, de la o înalțime de 13 metri, iar daca cineva ar fi supraviețuit sărituri, dorința i-ar fi fost împlinită. Această practică a fost interzisă în 1872. Templul Kiyomizu face parte din „Monumentele Istorice ale Anticului Kyoto” incluse în Patrimoniul Mondial UNESCO.
De neratat sunt și strazile Sanneizaka și Nineizaka, doua dintre cele mai animate strazi din cartier. Aici găsești tarabe cu înghețată, de unde poți cumpăra înghețată cu matcha sau sake, suveniruri sau street food.
În a două jumtate a zilei am mers în Osaka. În Osaka se ajunge ușor atât cu trenul local cât și cu trenul de mare viteză, însă trebuie să știi că există două gări: Osaka e gara din centru, unde oprește trenul local, în timp de Shin-Osaka se află la câțiva km de centru și e gara în care oprește trenul de mare viteză. Ca să te deplasezi mai ușor de la un punct la altul îți recomand să iei un abonament de metrou pentru o zi. Abonamentul costă 800 yeni și oferă călătorii nelimitate pe toate liniile de metrou din Osaka.
La capitolul atracții turistice în Osaka trebuie să menționăm Osaka Castle, Tsūtenkaku și zona Dotonbori. Dotonbori e de vizitat noaptea, atunci când orașul prinde viață, iar clădirile sunt luminate de reclame colorate și interesante. Iar dacă ai ajuns în bucătăria Japoniei, așa cum este cunoscută Osaka, trebuie să încerci două preparate locale: takoiaky (niște bile de aluat cu bucăți de caracatița) și Okonomiyaki.
Osaka rămâne locul meu preferat din Japonia. Poate pentru că nu am avut așteptări mari sau poate pentru că e un oraș fabulos care trăiește atât de frumos, poate un pic din amandoua, simt că mi-a plăcut mai mult decât Tokyo.
Ziua 5 – 8 – Tokyo
Jumătate din timpul alocat călătorie în Japonia a fost rezervat pentru orașul Tokyo. Astfel, în fiecare zi am luat la pas o altă zona din Tokyo, din Shibuya până în Asakusa și din Ikebukuro până în Shinjuku. Au fost patru zile suficiente? Nu! Într-un oraș precum Tokyo, cu multitudinea de atracții turistice și locuri interesante ce merită vizitate, e nevoie de minim o săptămână. Totuși, în patru zile am reușit să vizităm câteva locuri cunoscute, să mergem în căutarea statuilor lui Capitan Tsubasa și să ne pierdem în magazinele din Electric Town Akihabara.
Pe scurt, aceseta sunt locurile pe care am reușit să le vizităm în Tokyo în patru zile:
- Askausa – aici am vizitat Templul Senso Ji, am făcut un pic de shooping de suveniruri în jurul străzii Nakamise și am admirat The Skytree Tower.
Templul Senso Ji a fost finalizat în 645, fiind cel mai vechi templu din Tokyo.Legendă spune că, în anul 628, doi frați au pescuit o statuie a lui Kannon, zeița milei, din râul Sumida și, chiar dacă au aruncat statuia înapoi în râu, această s-a întors mereu la ei. În consecință, Sensoji a fost construit în apropiere pentru zeița Kannon
La două stații de metou de Senso Ji Temple se află restaurantul Wagyu Yakiniku Panga. Dacă ajungi în Tokyo îți recomand să iei prânzul la acest restaurant, vita wagyu fiind una dintre chestiile pe care trebuie să le încerci atunci când vizitezi Japonia. Restaurantul e deschis doar pentru prânz.
- Akihabara – Electric Town este renumit pentru numeroasele sale magazine de electronice, dar mai e cunoscut si ca centru al culturii otaku din Japonia. Printre magazinele de electronice din cartier se mai găsesc multe magazine dedicate lumii anime și manga. Aici ne-am pierdut la propriu în magazine cu zeci de etaje pline de anime-uri și manga. Dacă ai fost sau ești fan anime/manga, aici e locul tău.
- Shinjuku – Shinjuku Station e singurul loc din toată Japonia car efectiv m-a complesit. Se spune că e cea mai aglomerată stație de tren din întreaga lume, fiind tranzitată zilnic de aproape 4 milioane de oameni (sau cel puțin așa spun niște statistici din 2018). Un tranzit in gara din Shinjuku ne-a luat 25 minute, dar măcar nu am avut probleme să ieșim din gara din moment ce are vreo 200 de ieșiri. Dar Shinjuku e o zona cel puțin interesantă. Inima orașului, alautri de Shibuya, Shinjuku reprezintă exact imaginea pe care fiecare om o are despre Tokyo – străzi aglomerate, reclame strălucitoare și sute de magainze și restaurante.
Cartierul Shinjuku e de văzut atât ziua, dar mai ales seară deoarcere aici găsești două zone renumite pentru viață de noapte – Kabukicho și Golden Gai. La capitolul mâncare, îți recomandăm să faci o oprire la Ichiran Ramen pentru un ramen absolut delicios – probabil cel mai bun ramen pe care l-ai mâncat vreodată.
- Shibuya – al doilea loc pe care nu trebuie să îl ratezi atunci când vizitezi Tokyo, Sibuya e renumit pentru trei lucruri: pentru drăguțul de Hachikō, pentru cea mai faimoasa trecere de pietoni din lume – Shibuya Scramble Crossing, și pentru shopping.
- Harajuku – între Shibuya și Shinjuku se află un cartier mai elegant, o zona în care s-au strâns toate brand-urile și în care găsești magazine luxuriante – Gucci, Prada și tot ce îți dorești. Noi am ales să parcurgem distanță de doar câțiva kilometri pe jos, cu o oprire importantă la magazinul Air Jordan (îți spun doar prețurile sunt muuult mai mici decât în Europa și că o pereche de air jordan costă în medie 350 ron). În Harajuku am mâncat cea mai bună înghețată ever, la cafeneau Imprefect.
- Katsushika – aici am mers doar pentru Capitan Tsubasa. Am vizitat magazinul oficial și am căutat trei dintre cele 9 statui.
Buget pentru o vacanta in Japonia
Nu de puține ori am auzit că Japonia e o destinație scumpă, motiv pentru care eram pregătiți să ne lovim de prețuri mari.
Într-adevăr, trenurile de mare viteză sunt scumpe însă nu le văd ca pe un lucru pe care trbuie să îl faci în mod obligatoriu. Dacă timpul îți permite, poți călători cu mijloacele de transport în comun – autobus și trenuri locale, care nu sunt la fel de scumpe. Inclusiv pentru transportul de la și la aeroport există variante mai ieftine, comparativ cu Narita Express.
Costul nostru: transportul în Japonia (exculzand zborurile intercontinentale) ne-a costă aprox. 500 euro/ două persoane (JR Pass + călătoriile cu metroul și autobusul)
Cazarea: am avut o medie de 60 euro/noapte pentru două persoane, ceea ce însemană cu cost total de aprox 500 euro/opt nopți/două persoane.
Ne așteptăm că mâncarea să fie mai scumpă însă o masă în Japonia ne-a costat între 36 lei și 65 euro (acestea din urmă fiind prânzul cu vită wagyu pe care l-am luat în Tokyo), pentru două persaone. În prima parte a zilei, dar și în zilele în care călătoream cu trenul, luăm mâncare gata făcută din supermarket. Așa cum am mai spus, în supermarket găsești mâncare gata făcut extrem de bună – bento box, sushi, gyoza și prăjituri – la prețuri mai mult de cât decente. De exemplu, 10 bucăți de gyoza costau 10 lei, în timp ce un bento box mare, suficient pentru două persoane, costă 30 lei. Nu știu exact cât am plătit pentru mâncare și îmi este destul de greu să estimez deoarce am mâncat mult și des și chiar nu am ținut socoteală.
Atracții turistice: 6000 yen (aprox. 40 euro) pentru Samurai and Ninja Museum în Kyoto.
Sfaturi de calatorie pentru Japonia – itinerar, viza, transport si buget
Călătoria noastră in Japonia a fost intensă, plină de momente frumoase și de activități unice. Am adăugat în sertarul nostru amintiri frumoase adunate la capătul lumii, printre temple, căprioare, mâncare și clădiri. Mai vrem să mergem în Japonia? Cu siguranță! Deși a putea spune că Japonia e once în a lifetime kind of expereince, aș vrea să cred că drumurile noastre vor mai ajunge prin Tokyo și Osaka, pe lângă muntele Fuji, prin Hiroshima și Okinawa. Ne-au rămas multe locuri de explorat, într-o țară în care ne-am simțit extraordinar de bine.
Fără să îmi dau seama am scris un articol de peste 4400 de cuvinte despre cum îți poți planifica călătoria pe cont prorpiu în Japonia. Nu știu dacă am reușit să acopăr tot și probabil sunt multe lucrurile pe care le-am omis, de aceea dacă ai fost în Japonia te rog să revii aici și să completezi articolul cu recomandări și sfaturi de călătorie.
Citeste si:
[…] Citeste si: Sfaturi de calatorie pentru Japonia – itinerar, viza, transport si buget […]
[…] Totuși, ca să fim sinceri cu voi, noi am stat 4 zile, timp în care am ajuns în Nara și Osaka. E drept că în primele patru zile am dormit prea puțin și că noi avem un ritm alert de călătorie, dar am reușit să facem și să vedem cam tot ce ne-am propus. Deci în lipsă de timp, în 4-5 zile se pot face și vedea multe, dacă ești organizat și nu îți place să pierzi vremea. Aici am povestit mai în detaliu cum ne-am organizat călătoria și ce am făcut în fiecare zi. […]