UTIL: Cum ne putem planifica o vacanță pe cont propriu în Statele Unite

Recent ne-am întors din super vacanța noastră de două săptămâni din Statele Unite ale Americii și m-am gândit că ar fi cazul să vă povestesc și vouă ce am făcut pe acolo, ce ne-a impresionat, cum vedem America acum, ce nu ne-a plăcut s.a.m.d. Țin să spun că aceasta a fost prima noastră vacanță mare, întrucât noi am mers până acum numai în city-break-uri de maxim 4 zile. A fost o adevărată provocare să ne planificăm cele două săptămâni, să punem cap la cap toul, să ne hotărâm asupra orașelor pe care ne-am fi dorit să le vedem, să ne găsim cazarea dar și să stabilim cu ce vom călători.

Noi nu am apelat niciodată la o agenție de turism și nici nu cred că o s-o facem. Preferăm să ne organizăm singuri vacanțele, să avem liberatatea de a alege cum să ne petrecem timpul și să ne bucurăm de vacanță doar noi doi, nu noi și un alt grup de necunoscuți.

Astăzi m-am gândit să îți povestesc despre toată treaba asta cu pregătirea unei vacanțe pe cont propriu în SUA, punând accentul pe lucrurile pe care noi le-am făcut, pașii pe care i-am urmat, planurile pe care le-am avut, etc. Eu zic că acest articol îți va fi extrem de util, mai ales dacă te bate gândul să pleci într-o vacanță peste ocean și nu știi exact de unde să te apuci cu planificatul.

New York, iunie 2018

Pasul 1: Pentru Statele Unite ai nevoie de viza de turist B1/B2

Înainte de alte planificări trebuie să te asiguri ca ai viza. În ultimul timp, viza se acordă destul de ușor și nu cred că ar trebui să îți faci prea multe griji cu ea.

Grand Central Station, New York, iunie 2018

Eu am scris mai în detaliu despre viza de America în acest articol. Acolo vei găsi informații despre actele necesare, cum se derulează procesul de acordare a vizei, costuri, etc.

E bine să știi că viza are o valabilitate de 10 ani și că ai intrări nelimitate pe teritoriul Statelor Unite. Cu alte cuvinte, nu ești presat de timp și, astfel, poți să îți planifici vacanța în ce perioada vrei, peste două luni, un an, sau cinci.

Noi am început să aplicăm pentru viza prin noiembrie. Sebi a fost primul care a luat-o, iar eu a trebuit să aștept până în februarie. Cert este că la începutul lunii februarie săream în sus de bucurie că am viza, iar câteva zile mai târziu deja trecusem la următorul pas.

Pasul 2: Biletele de avion EUROPA-SUA-EUROPA

Chicago și lacul Michigan, văzute din Willis Tower, iunie 2018

Recomandare mea e să îți iei biletele numai după ce ai pașaportul cu viza în mână. Ce e sigur, e sigur! Între timp, tu poți să cauți liniștit oferte pentru biletele de avion, să vezi de unde ai putea să iei avionul, cu sau fără escală, să urmarești un pic prețurile, până când găsești varianta care să se potrivească dorințelor tale.

Noi știam că o să mergerm în iunie și stabilisem încă de la bun început că vom zbura de pe Zurich în New York, și înapoi, cu cei de la SWISS AIR. Deși găsisem variante un pic mai ieftine din Milano cu ALITALIA, noi am preferat o variantă mai sigură.

Cert este că biletele de avion trebuie luate cu câteva luni înainte, în cazul nostru au fost 4 luni. De asemnea, nu cred sau nu știu să existe vreun zbor direct din România spre America, tocmai de aceea va trebui să zbori cu escală undeva în Europa. Sugestia mea ar fi să te îndrepți spre escale în Londra, Munchen, Frankfurt sau chiar Milano.

PONTURI:

1. Verifică site-urile oficiale ale marilor companii aeriene (Lufthansa, Swiss Air, British Airways, Tap Portugal, etc) sau folosește Skyscanner. Acolo vei găsi toate zborurile și toate conexiunile posibile, alături de cele mai bune prețuri.
  2. Dacă vrei să îți iei bilete de avion mai ieftine trebuie să fi foarte flexibil cu perioada de vacanță.
Chicago, iunie 2018

PASUL 3: Stabilește cât timp ai la dispoziției și ce îți dorești să vezi în acel timp

Noi am avut două săptămâni la dispoziție și o listă cu câteva locuri în care ne doream să mergem.

Lista noastra arăta cam așa: New York, Miami, Washington, Philadelphia, Boston, Chicago, Niagara și mai aveam în plan și Los Angeles. Ulterior, ne-am dat seama ca LA ar fi fost un efort foarte mare ca timp și bani și drept urmare, am renunțat la idee. Am mai tăiat de pe lista atât Niagara, cât și Philadelphia și am rămas cu 5 orașe.

Miami Beach, iunie 2018
Miami, iunie 2018

PASUL 4: Stabilește câte zile stai în fiecare oraș și cum te vei deplasa dintr-unul în altul.

Boston, iunie 2018

Cred ca asta e partea cea mai dificilă sau cel puțin pentru noi așa a fost. Am facut planuri peste planuri, schițe peste schițe, pagini întregi cu calendare, calcule, zboruri, orare, etc până când am ajuns la varianta perfectă. Cred ca am avut vreo 20 de itinerarii pentru vacanța asta.

Dupa ce am stabilit cât vrem să stăm în fiecare oraș, a trebuit să căutăm biletele de avion și aici toată socoteală se dădea peste cap.

Exemplu: am vrut să stăm de marți până joi în Miami, iar vineri să zburăm în Chicago, dar biletul de avion era mai ieftin cu vreo 100 de franci sâmbăta. Dacă urma să stăm până sâmbătă atunci tot programul se decala cu o zi. Și la fel am pățit cu fiecare oraș.

PONT: skyscanner m-a ajutat super mult în situația asta.

Dacă vrei să vizitezi mai multe orașe într-un timp limiat va trebui să iei în considerare mai mulți factori:

1. prețul biletelor: s-ar putea ca într-o zi să fie mai scump, iar a doua zi să fie la jumătate de preț

2. timpul petrecut în fiecare oraș (în NY două zile nu sunt suficiente, în schimb vor fi suficiente pentru Washington).

Reflecting Pool is Washington Monument, Washington DC, iunie 2018

Cumva, va trebui să cauți ore în șir până găsești varianta perfectă. Nouă ne-a luat câteva zile bune până când am reușit să o gașim.

Facând o paranteză, timpul nostru a fost împărțit în felul următor:

• 13-17 iunie: New York
  • 17-19 iunie: Washignton
  • 19-23 iune: Miami
  • 23-25 iunie: Chicago
  • 26-27 iunie: Boston
  • 27-28 iunie: New York

PONT: Pe distanțele mici apelează la autobuse. Sunt mai ieftine iar timpul petrecut în autobus e egal cu cel petrecut în avion și în aeroport. Pe ruta NY-Washington am mers cu cei de la Peter Pan, iar călătoria a fost de 4 ore și a costat 17 dolari de persoană. Pe ruta Boston-NY am mers cu cei de la Greyhound, am mers aprox. 5 ore și ne-a costat 9 dolari/persoană, față de 80 cât ne-ar fi costat cu avionul. Biletele le-am luat din timp de pe acest site.

COSTURI: Toate călătoriile interne ne-au costat în jur de 600 de euro pentru două persoane.

Capitoliul, Washington DC, iunie 2018

PASUL 4: Cazarea

Surprinzator sau nu, America este destul de costisitoare la capitoul acesta, mai ales dacă vorbim de hoteluri. O noapte la un hotel de o stea în NY era în jur de 150 de euro, pentru o cameră de 3 metri pătrați și cu gândaci la pachet, conform review-urilor.

Media pentru o noapte la un hotel*** în oricare dintre aceste orașe este de cca. 150 de euro, excepție făcând NYC, unde prețurile au luat-o razna. Există și varianta hostelurilor, dar noi nu suntem mari fani.

În schimb, am apelat la AIRBNB. Am fost un pic reticenți la început, gândindu-ne cum să mergem noi să dormim la om acasă, dar la final ne-am felicitat pentru această inițiativă.

PONTURI:

• la momentul ăsta trebuie să ai stabilit timpul pe care îl vei petrece în fiecare oraș
  • înarmează-te cu timp și răbdare dacă vrei să cauți cazare pe airbnb
  • airbnb e cea mai ieftină variantă de cazare
  • cercetează bine zona în care se află apartamentul. Trebuie să ai în vedere cartierul în care se află și dacă ai stație de metrou aproape.

Despre cum functionează AIRBNB, precum și despre avantajele și dezavantajele acestuia o să vorbim într-un articol viitor.

PASUL 6: Planuri de vacanță

După ce ai luat biletele de avion și cazarea, tot ce mai ai de făcut e să te bucuri de timpul rămas și să îți faci planuri de vacanță.

• citește despre atracțiile turistice din oraș, despre transportul în comun
  • vezi dacă se merită să îți cumperi un card de turist de tipul New York Pass
  • fă o listă cu tot ceea ce ai vrea să vezi
  • pregatește bugetul de călătorie
Times Square, New York, iunie 2018

Și uite așa ne-am planificat noi vacanța pentru Statele Unite. Am avut câteva bătăi de cap, dar la sfârșitul lui febrauarie am avut absolut totul planificat, de la biletele de avion  până la zborurile interne sau cazarea. Din februarie și până în iunie am așteptat cuminți și nerăbdători să ajungem în America pentru a o descoperi mai bine. Mă tot gândesc ce și cum să scriu despre America, cum să structurez articolele  și ce informații să vă ofer. Totuși, sper ca în zilele următoare să reușesc să scriu primul articol despre Boston. Până atunci, m-ar ajuta enorm de mult dacă mi-ați spune ce aspecte ale călătoriei în SUA v-ar interesa sau de ce fel de informații ați avea nevoie.