vacanta in SUA, sfaturi de calatorie pentru o vacanta in SUA, itinerar 1 luna in SUA

Nu am mai apucat sa tin pasul cu acest jurnal si cu scrisul pe blog dintr-un singur motiv: de cand am plecat din Florida am fost mai mereu pe drumuri, iar seara (cand reuseam sa ajungem la cazare), picam direct in pat, rupti de oboseala. Am multe de povestit din aventura noastra americana si sper sa ma adun si sa mai scriu una-alta pana plecam de aici. Ca un mic rezumat, am stat o saptamana in Las Vegas si am facut o scurta excursie la Marele Canion…ca sa mai indeplinim inca un vis. Mai apoi, am luat un avion spre San Francisco, unde am mai stat trei zile. Poate am fi vrut sa mai stam inca 3 (da! In mod suprinzator, ne-am simtit bine in San Francisco), dar am avut de onorat un alt zbor spre Los Angeles. Iar de 7 zile suntem in LA, in orasul cu cel mai bun marketing (ever!).

Si tocmai am aruncat „bomba”! Suntem de 7 zile in Los Angeles si oricat de mult am incercat, oricate locuri am vizitat, LA ramane (pentru mine) un oras cu un marketing bun (multumim filmelor) si cu vreme perfecta, de care incercam sa ne bucuram. In curand ne vom intoarce la frig, iar gandul asta nu prea ma incanta :D.

In momentul de fata, vorbind la cald, Los Angeles nu arata deloc ca orasul pe care il aveam conturat in mintea mea. Cred ca reclama de care se bucura, asocierea cu Hollywood si cu lumea cinematografica, cu Premiile Oscar si cu vedetele mult indragite, toate aceste lucruri m-au facut sa imi imaginez orasul cu totul si cu totul altfel. Si desi as putea da vina pe mine si pe faptul ca am avut asteptari prea mari, aleg sa nu ma fac vinovata. In schimb, aleg sa accept faptul ca din fata TV-ului Los Angeles arata superb si ca, din pacate, nimeni nu iti arata ceea ce exista de fapt pe strazile din Hollywood, spre exemplu.

E drept ca Beverly Hills e definitia perfecta a „cartierul luxuriant”, insa strazile din Los Angeles, de la Hollywood Blvd. (Walk of Fame) pana la Broadway, in downtown, sunt oricum…mai putin curate, mai putin luxuriante si deloc frumoase. Pe faimosul Walk of Fame miroase a iarba si urina, iar restaurantele fancy pe care te astepti sa le gasesti sunt de fapt 2-3 puburi, un Hard Rock Cafe si 2-3 fastfood-uri. Stelele nu stralucesc, ci sunt acoperite fie de oameni care, la propriu, dorm pe strada, fie de gunoaie. Walk of Fame m-a socat…si nu in sensul bun…

Downtown Los Angeles nu era locul in care ne doream sa ajungem, insa din cauza traficului (revin imediat asupra lui), am hotarat sa facem o plimbare pe Broadway, cea mai importanta strada din centrul orasului…asa se zice… Ei bine, faimosul Broadway ar fi putut fi si o strada din Istanbul sau din Dubaiul vechi. Jumatate de strada e plina de magazine de bijuterii, iar cealalta jumatate e plina de spatii inchise ( din cauza pandemiei, presupun), dar in fata carora au aparut corturi si oameni ai strazii. Am vazut intersectii pline de corturi, puse unele langa altele, si mormane intregi de gunoaie. E incredibil cat de multi oameni fara adapost sunt pe strazile din LA, atat de multi incat ii vezi la fiecare 5 pasi. In unele zone, chiar si-au construit cartiere din corturi. Mirosul de iarba si urina ramane prezent si in downtown. Oricum, in seara aceea am plecat din oras dezamagiti.

Cat despre trafic…Doamne, ce aglomeratie! Drumuri cu 6 benzi pe sens, pline de masini…ambuteaje in toata regula. Ne spunea un localnic ca stie foarte bine cand sa iasa cu masina si in ce directie sa mearga, si ca evita orele de varf. Am inteles de ce :)) In unele perioade din zi, daca ai de traversat LA-ul, 30 mile le poti face in 2 ore, poate chiar 2 ore si ceva. E greu de imaginat cat de aglomerat e The Greater Los Angeles si cat de mult timp poti petrece in trafic. Uneori, tot zen-ul dobandit in Florida ne parasea, mai ales cand GPS-ul ne arata ca din Los Angeles si pana in Montebello aveam sa facem 1h si 40 min (fata de 35 minute). Si din pacate, de multe ori ni s-a intamplat sa ajungem la destibatie deja obositi.

Nimeni nu iti povesteste despre fata cea reala, fara make-up, a Los Angelesului…de parca doar bula in care stau vedetele de la Hollywood conteaza, cand in realitate aceasta bula e poate 5% din tot ceea ce inseamna The Greater Los Angeles. Si ca sa fim sinceri, fara acestea din urma (Hollywood si vedetele lui), Los Angeles -orasul – (unele cartiere sunt foarte frumoase si linistite) ar fi doar un oras murdar si exagerat de aglomerat, care ar avea un cu totul alt renume.

(Cel mai probabil unele persoane vor fi suparate sau iritate de cuvintele de mai sus. Insa asta e realitatea noastra, pe care alegem sa o impartasim cu voi. Iar in calatorii, ca si in viata, nu toate lucrurile sunt roz, nu toti vedem o situatie cu aceeasi ochi si nu toti gandim la fel.)

*nu am poze cu lucrurile si oamenii despre care va povestesc in acest articol. Din motive de siguranta am ales sa nu ii pozez.

PS. Mai aveam si cateva lucruri frumoase de spus, despre care o sa povestim in curand. In fond, are Los Angeles si locurile lui frumoase, care merita sa fie apreciate. 😊